Hore

Odhaľte zlodejov času!

Odhaľte zlodejov času!

Každý týždeň ste unavení z nedodržania lehôt a kopenia úloh? Máte pocit, že nemáte čas robiť všetko to, čo chcete? Ak áno, je načase skontrolovať svoje návyky. Nasledujúce nápady vám pomôžu odhaliť zlodejov času v profesionálnom a osobnom živote a ako proti nim bojovať.

  • Prerušovanie počas práce. Od telefonátov, WhatsAppu až po kolegu, ktorý sa vás príde na niečo spýtať. Všetky tieto faktory môžu predĺžiť pracovný čas a zabrániť, aby ste prácu dokončili včas. Preto sa odporúča informovať ostatných o čase, ktorý si rezervujete pre seba, hoci to pre niektorých ľudí môže byť náročné. Musíte izolovať každú úlohu a nenechať sa vtiahnuť do pasce, keď vám príde nová úloha s údajne naliehavou prioritou. Vráťte sa rýchlo k tomu, čo robíte!
  • Improvizácia. Často začnete pracovať bez toho, aby ste naplánovali a zoradili úlohy. Vytvorte zoznam a očíslujte úlohy podľa priority.
  • Internet a sociálne siete sú neuveriteľným zabijakom času, čo si možno ešte stále niektorí neuvedomujú. Nastavte konkrétny čas na kontrolu e-mailov, správ, Facebooku, Twitteru alebo WhatsAppu. Snažte sa, aby vám opakujúce sa úlohy zaberali čo najmenej času.
  • Skontrolujte e-mail a okamžité správy. Odporúčame vypnúť zvuk prichádzajúcich e-mailov, ktoré často rozptyľujú. Taktiež nezačínajte pracovný deň čítaním e-mailov. Nebojte sa neodpovedať, používajte krátke a priame správy.
  • Pracujte počas najproduktívnejších hodín. Prvé hodiny pracovného dňa sú zvyčajne najproduktívnejšie. Využite ich na vyriešenie toho, čo si vyžaduje väčšiu koncentráciu, kreativitu alebo na tie aktivity, ktoré vás najviac bavia!
  • Televízia je len stratou času, ktorá ničím neprispieva. Ak chcete získať čas vo svojom každodennom živote, vypnite televíziu.
  • Prokrastinácia. Väčšinou nechávate na zajtra to, čo môžete urobiť dnes. Zvyčajne ide o úlohu, ktorá sa vám nepáči a ťaháte ju niekoľko dní až týždňov. To však vyvoláva úzkosť, stres a zaberá myseľ. Vyriešte ju hneď a zbavíte sa všetkých starostí!
  • Neporiadok pri riešení úloh, na pracovnom stole alebo v počítači môže spôsobiť, že stratíte veľa času pri hľadaní dokumentov. Zvyknite si upratať všetko zo stola na konci dňa alebo aspoň raz týždenne.

Nedovoľte zlodejom času, aby vás rozptyľovali, vytvárali stres a bránili voľnému času. Zastavte ich a chyťte, skôr ako vás stihnú ovládnuť!